Friday, October 26, 2007

Ziua naţională a Austriei. Österreichs Nationalfeiertag

..............................................................(no, I don't. no, I don't)
...........În Viena s-a sărbătorit astăzi ziua Austriei. am încercat să pozez şi eu câte ceva sperând să găsesc lucruri mai umane. Nu a fost mai deosebit decât ar fi fost in Timişoara. Multă militărie, parade, fanfară, discuţii politice, bere, cârnaţi austrieci, din nou militari, tancuri, copii fascinaţi de mitraliere şi multă uniune europeană în corturi. Nimic din ce mi-ar fi plăcut să văd ca cetăţeancă.
.........Când aproape să plec am dat peste nişte tineri haioşi care protestau împotriva zilei naţionale, şi a armatei, împotriva patroitismului şi a naţionalismului. Transformaseră un cărucior de supermarket în tanc roz cu flori şi păsărele. Îmbrăcaţi milităreşte se zbenguiau, dansau cu trecătorii şi împărţeau foi cu texte împotriva naţionalismului şi a armatei. so cool! :)
.........PS. Azi am vrut sa văd filmul lui Mungiu la Viennale. Nu numai ca nu am mai avut loc, dar am fost pe locul 91 pe lista de aşteptare. Bravo lui! :)
Dragilor, de azi bilingvuiesc blogul. nu cu siguranţa de a avea curioşi, dar cu speranţa...

..........In Wien wurde heute Nationalfeiertag gefeiert. Ich versuchte etwas zu fotografieren, mit der Hoffnung etwas menschliches zu finden. Es war aber nicht anderes als es in Temeswar gewesen wäre. Viel Militär, Blasmusikanten, politische Gespräche, Bier, österreichische Würste, wieder Armee, Panzer, Kinder fasziniert von Maschinengewehr. Nichts was ich mir als "österreichische Staatsbürgerin" gern ansehen würde.
..........Bevor ich fast wegging sah ich einige lustige Jugendliche die gegen den Nationalfeiertag und dem Heer protestierten, gegen Patriotismus und Nationalismus. Sie hatten aus einem Supermarketwagen einen lilla Tank gebastelt, geschmückt mit Blumen und Vögel. In militärischer Kleidung tanzten sie mit den Fußgänger und teilten Flyer aus: gegen Nationalismus und Armeeunterstützung. So cool :)

1 comment:

muti said...

Ce frumos scrii...mai Lulule!