Friday, January 18, 2008

Proiectul cu emigranti 1

Sandu Vasile, emigrant roman, canta la acordeon pe o strada din Viena, noiembrie 2007. Dupa ce si-a pierdut un picior intr-un accident de munca a hotarat sa plece impreuna cu familia in Austria, cautand o viata mai buna. Nici unul din ei nu stia germana. Sotia l-a parasit apoi si fiica lor a ramas in grija lui. Deja de 4 ani canta la acordeon pe strazi in Viena. Spune ca nu ii plac oamenii reci de aici si ii este foarte greu sa invete limba dar e bucuros sa castige suficienti bani pentru el si fetita lui, Mari. Ea e in clasa 1 si vrea sa devina muziciana, ca tatal ei. Cei doi isi petrec toata ziua impreuna si sunt foarte apropiati. Nu au nici un alt prieten in Austria. Sile spune des ca ii e dor de Romania.

deutsch
Sandu Vasile, rumänischer Emigrant, spielt Akkordeon auf einer Strasse in Wien, November 2007. Nach dem er einen Bein in einem Arbeitsunglück verloren hat, beschloss er mit seiner Familie nach Österreich zu ziehen um ein besseres Leben zu suchen. Keiner von ihnen wusste Deutsch. Seine Frau verliess ihn danach und die Tochter blieb bei ihm. Schon seit 4 Jahren spielt Sile Akkordeon auf den Strassen Wiens. Er sagt dass er die kalten Leute hier nicht mag und findet es sehr schwer die deutsche Sprache zu lernen. Er ist aber froh dass er genung Geld für ihm und seine Tochter, Mari, gewinnt. Sie lernt in der ersten Klasse und will Musikerin werden, wie ihr Vater. Die beiden verbringen den ganzen Tag zusammen und sind sehr eng aneinander. Sie haben keinen einzigen Freund in Österreich. Sile sagt oft dass er Rumänien vermisst.








7 comments:

Anonymous said...

da, bravo !

Anonymous said...

Se pare ca exista, totusi, interactiune la Viena... :)

Anonymous said...

:) imi place foarte mult. Se simte ca te-ai implicat emotional in proiectul acesta ( poate ca se simte prea mult acest lucru ). Adica am un feeling de PRO TV.... asa doar putin, in sensul ca putin prea lacrimal...si sunt prea putine elemente care sa faca legatura cu Viena...
Asta e primul impuls ce l-am avut...si l-am scris aici.

Asteptam mai multe fotoreportaje de la tine, dupa cum ti-am spus, si acesta mi-a placut f mult

Sebi Sascau said...

In sfarsit... Luiza, eu n-am cuvinte. Un BRAVOOOOO!!!! din toata inima... si la mai multe
Vreau sa-l vad si prin alte parti:)

Anonymous said...

Frumos, felicitari.

Anonymous said...

felicitari, frumos proiect.
ultimile 2 pot sta si singure, imi plac f mult

Anonymous said...

Foarte frumos, cum ne-ai obisnuit. :)